Marketing szeptany jest techniką, która polega na wykorzystaniu najpotężniejszego kanału w celu poznania zalet marki: rozmów między ludźmi. Jest to strategia, lub jej zestaw, z którą staramy się sprawić, aby publiczność mówiła o firmie, jej produktach, usługach, jej cechach lub jakimkolwiek punkcie zainteresowania.
Na papierze jest to dość ciekawa koncepcja, a w praktyce również. Jednak uzyskanie tego jest czymś, co wymaga pewnych działań ze strony zespołu marketingowego.
Należy również wziąć pod uwagę fakt, że aby osiągnąć dobry marketing szeptany, szczególnie pozytywny, firma musi dołożyć starań, aby pozostawić pozytywne wrażenie wśród swoich klientów, ponieważ są oni najlepszym agentem, który może pełnić funkcję ambasadora marki. Ponadto dobra wrażenie jest jedynym czynnikiem, które może sprawić, że ludzie będą dobrze rozmawiać o tym, co twoja firma oferuje.
Ten rodzaj marketingu korzysta z czegoś niezwykle tradycyjnego, ale jednocześnie skutecznego. Rozmowy pomiędzy konsumentami .
Marketing ten służy wzmocnieniu obecności marki w różnych środowiskach konsumenckich. Doprowadzenie do ich rozwoju poprzez skuteczną kampanię informacyjną jest jednym z priorytetów każdej firmy, ponieważ jest to najbardziej efektywny sposób na osiągnięcie pozytywnego rozgłosu.
Zaletą tego marketingu jest to, że nie wymaga on potężnych inwestycji, a ponadto może powstać naturalnie tylko poprzez wzmocnienie pozytywnych wartości firmy. Jeśli firma dobrze traktuje swoich klientów i prawidłowo zaspokaja ich potrzeby, może to zrobić bez większego wysiłku. Poprawia wizerunek, przyciąga klientów i generuje przychody. Same korzyści.
Jak prowadzić kampanię marketingu szeptanego?
Zorganizuj konkurs.
Urządzenia elektroniczne, takie jak iPady czy laptopy, są bardzo popularną nagrodą wśród firm, jednak nagrody te nie przyciągną wysokiej jakości uczestników. Łowcy nagród idą tylko po tego typu nagrody i nigdy nie zostaną Twoimi klientami. Tak więc, najlepiej jest dać coś, co ma związek z Twoją marką lub firmą. Czasami trudno jest określić, co jest cenną nagrodą. Tu właśnie pojawia się siła mediów społecznościowych: możesz zapytać swoich fanów o ich opinię na temat idealnej nagrody dla nich.
Pozwól komentować.
Kiedy chcesz rozpocząć kampanię marketingową, najgorsze co możesz zrobić to utrudnić klientom pozostawienie komentarzy na temat Twojej firmy. Powinieneś ułatwić klientom pozostawienie komentarzy i ocen dotyczących Twojej marki. Upewnij się, że pozwalasz na komentarze na swoich profilach na Facebooku i innych portalach społecznościowych. Inną opcją jest tworzenie zautomatyzowanych kampanii marketingowych, dzięki którym użytkownicy mogą łatwo oceniać Twoją firmę na portalach takich jak Google MyBusiness czy Yelp. Możesz również zezwolić konsumentom na wyrażanie opinii bezpośrednio na stronie internetowej Twojej marki.