Reklama to płatna komunikacja promująca sprzedaż produktów lub usług. Można go podzielić na dwa typy: bezpośredni i pośredni. Reklama bezpośrednia ma miejsce wtedy, gdy firmy reklamują swoje produkty bezpośrednio opinii publicznej za pośrednictwem prasy, radia, telewizji lub mediów internetowych.
Reklamy – poznaj rodzaje i znajdź najlepszy typ dla siebie
Reklama pośrednia obejmuje wszystko inne – od billboardów po rekomendacje ustne od znajomych i znajomych na temat firm, którymi mogą być zainteresowani. Najlepszy rodzaj reklamy dla Ciebie zależy od Twoich potrzeb jako indywidualnego konsumenta, a także od firmy, którą pracujesz (lub planujesz pracować). Niektórzy uważają, że wszystkie reklamy są równe; cokolwiek działa najlepiej, aby zwrócić czyjąś uwagę, zrobi to niezależnie od tego, co faktycznie mówi o reklamowanym produkcie.
Istnieje wiele rodzajów reklam i przed podjęciem decyzji trzeba się z nimi zapoznać. Szukając reklamy, należy wziąć pod uwagę grupę docelową, budżet i rodzaj kampanii. Każdy rodzaj reklamy ma swoje mocne i słabe strony.
Wybór reklamy wymaga przyjrzenia się wielu czynnikom, a mianowicie grupie docelowej, medium, celom i kontekstowi przekazu. Po dokonaniu oceny tych czynników można zdecydować się na najlepszy rodzaj reklamy do wykorzystania.
Odpowiednio dobierz reklamy w swojej firmie
Rodzaje reklam można klasyfikować według odbiorców, do których są kierowane, medium, w którym przekaz jest przekazywany, oraz celu reklamy. Różne rodzaje reklam mają różne mocne i słabe strony. Przed podjęciem decyzji o wyborze rodzaju reklamy należy dokładnie rozważyć grupę docelową, medium i cele.
Źródło: www.infokurier.pl