Wprowadzenie nowego produktu na rynek może mieć kluczowe znaczenie dla firmy, ponieważ często dotyczy nowej linii biznesowej, nad którą pracowano przez długi czas i z której w krótkim czasie spodziewany jest pozytywny zwrot z inwestycji. W ostatnich latach modny stał się termin growth hacking, który odnosi się do nietradycyjnych strategii marketingu cyfrowego, mających zapewnić przyspieszoną sprzedaż. W panoramabiznesu.pl znajdziesz ogólne porady dotyczące wprowadzania nowego produktu na rynek. Oto 4 strategii, które możesz zastosować w praktyce w swoim biznesie:
1. Zorganizuj loterię przed wprowadzeniem na rynek
Aby produkt szybko wystartował, musisz stworzyć szum wokół premiery, zaczynając tygodnie, a nawet miesiące wcześniej.
Jedną z najpopularniejszych technik osiągania tego celu są loterie i konkursy. Zaoferuj swój produkt wyłącznie garstce szczęśliwców, w zamian za pomoc w rozpowszechnianiu informacji o tym, co nadchodzi. Opcji jest wiele: konkursy fotograficzne, nagrody za najbardziej oryginalny pomysł, loterie…
2. Popraw swoje SEO
Posiadanie strony internetowej, która ma dobre pozycje w wyszukiwarkach daje „bazę” ruchu. Aby Twoja strategia marketingu w wyszukiwarkach zadziałała, musisz dać użytkownikom informacje, które są dla nich naprawdę przydatne.
Skup się szczególnie na optymalizacji tych trzech obszarów:
Istotne jest, aby wiedzieć, jakie są najlepsze słowa kluczowe dla Twojego produktu i jak Twoi odbiorcy znajdą go w internecie.
Meta description (czyli pierwsze słowa tekstu). Użytkownicy widzą meta description jako podsumowanie Twojej strony w wyszukiwarkach, dlatego musi być ono atrakcyjne.
Pierwsze akapity tekstu: chodzi o to, aby użytkownik był dobrze poinformowany o tym, czym jest Twój produkt przy jak najmniejszym czasie czytania.
3. Twórz treści, które odpowiadają na pytania Twoich użytkowników.
Jedną z najlepszych strategii marketingu cyfrowego, którą możesz przeprowadzić przed wprowadzeniem produktu na rynek, jest tworzenie treści, które odpowiadają na często zadawane pytania przez Twoich odbiorców. I powinieneś to zrobić z dużym wyprzedzeniem przed datą premiery. Powód jest prosty. Kiedy Twoi odbiorcy zobaczą Twoją reklamę, ogłoszenie lub Twój produkt, będą szukać w Internecie informacji o nim i o Twojej marce.
4. Retargeting, klucz do udanego wprowadzenia produktu na rynek
Retargeting to kolejna z najlepszych strategii, która może przynieść Ci wzrost sprzedaży.
Zarówno w Facebook Ads, jak i Google Adwords (na przykład) retargeting polega na tym, że możesz prowadzić ekskluzywne kampanie reklamowe, które zobaczą tylko te osoby, które w przeszłości weszły na Twoją stronę internetową lub landing page i wyszły bez dokonania zakupu. Chociaż można ją zastosować tylko wtedy, gdy masz już znaczną liczbę odwiedzin na swojej stronie internetowej, jest to szybki i skuteczny sposób na ponowne oddziaływanie na bardzo duży wolumen zainteresowanych, którzy z jakiegoś powodu nie dokonali wcześniej zakupu.